The Witcher 2: Assasins Of Kings

De gameplay van The Witcher 2 is een duidelijke afwijking van dat van zijn voorganger. Speler beweging wordt uitsluitend bereikt door het toetsenbord, en de bestrijding is veranderd van de ritmische minigame stijl van het originele spel om een meer fast-paced stijl.
Het vechtsysteem is complexer. De mogelijkheden om vallen te leggen en om te richten en te gooien varieerden wapens zijn nieuwe toevoegingen. De hoofdpersoon, Geralt, heeft ook een verbeterde offensieve en defensieve arsenaal, met een breed scala van melee en ranged wapens, armor, bommen, valstrikken en secundaire wapens zoals bijlen en schoppen. Upgrades zijn onderverdeeld in vier verschillende paden: een initiële opleiding pad, dat gegeneraliseerde upgrades voor verschillende kern vaardigheden omvat en moet worden geïnvesteerd in voor de andere wegen kan worden benaderd; zwaardvechten, die Geralt’s zwaardvechten vaardigheden verbetert; alchemie, die extraatjes zoals het verminderen van de negatieve effecten van potions omvat; en magie, dat verbetert Witcher tekenen.
The Witcher 2 is voorzien van een stealth-modus in bepaalde delen van het spel, waarbij spelers onopgemerkt mag blijven als ze hun weg naar een bepaald doel. Spelers hebben de mogelijkheid om prachtige vijanden als Geralt slaagt om achter hen te krijgen, maar de speler kan ervoor kiezen om een minder subtiele aanpak te nemen en gewoon gaan de bewakers in een gevecht. Verschillende nieuwe minigames werden geïntroduceerd, waaronder arm worstelen.