Need for Speed Shift 2: Unleashed
Introductie
Need for Speed Shift 2 is een racing game.
Het werd ontwikkeld door Slighty Mad Studios, Straight Right (iOS) en is uitgegeven door Electronic Arts.
Het spel werd uitgegeven op 29 maart 2011 in Noord-Amerika. In Europa was dat op 31 maart 2011. In Australië was dat op 31 maart 2011 en in het Verengd Koninkrijk op 1 april 2011.
Voor iOS werd het wereldwijd uitgegeven op 4 augustus 2011.
Het spel is beschikbaar voor PlayStation 3, Microsoft Windows, Xbox 360 en iOS.
Gameplay
Shift 2 aanspraken op de racesimulator genre herdefiniëren door het leveren van authentieke en true-to-life dynamische crash physics, zeer gedetailleerde real-world auto’s, coureurs en tracks. Tijdens hun loopbaan, virtuele racers deelnemen aan een verscheidenheid van motorsport – zoals drijven, spier auto racen, retro auto racen, Endurance races en circuit concurrentie (FIA GT3 European Championship.) – om hun rij-vaardigheden aan te scherpen in de hoop van het worden de FIA GT1-wereldkampioen.
In de career mode, Vaughn Gittin, een Formula D kampioen begeleidt de speler door middel van zijn carrière, het aanpassen van de auto, Autolog, het onderwijzen van de speler hoe te drijven, zodat de speler zou het hoofd op om de FIA GT3 en de ondernemingsraad serie. Dan begint hij om over te gaan tot het FIA GT1 kampioenschap.
Evenals een in-car camera view, Shift 2 is voorzien van een ‘helm-camera’ waarin het oogpunt van de speler is van hun chauffeur. De helm cam beweegt met het hoofd van de bestuurder, getrokken van links naar rechts als de auto neemt hoeken en rukken naar voren wanneer de speler crasht. Als de auto wordt geleverd tot hogere snelheden, zullen de randen van het beeldscherm wazig worden om de tunnel-visie bepalen dat een bestuurder lijden wanneer racen simuleren. Shift 2’s nachts racen lijkt ook meer geavanceerde te zijn, met koplampen dimmen of uitschakelen helemaal als ze beschadigd zijn, verder vernauwen de speler gezien.
Het Autolog-systeem is nu ‘Need for Speed-DNA’. Het systeem wordt in Shift 2 in een min of meer identiek ontwerp aan het origineel, maar zal extra functies die niet alleen zal voorzien spoor tijden voor unieke evenementen, maar ook data te scheiden op basis van snelle circuits, race types en automotive disciplines. Dit betekent in wezen dat Autolog meer dan alleen een systeem dat de tijden van je vriend gewoon weergegeven, ongeacht hoe of wanneer, stellen zij hen tijdens hun loopbaan zal zijn.
Shift 2 bevat meer dan 140 licentie voertuigen beschikbaar zijn voor het racen en tuning, een kleiner aantal in vergelijking met racing sims zoals Forza Motorsport 4, en de 1200 auto’s in Gran Turismo 6. Echter, executive producer Marcus Nilsson zei de studio wilde wel verder concentreren met slechts de must-have speedsters. Er zijn ook 40 real-world locaties, waaronder Bathurst, Spa-Francorchamps en Suzuka evenals fictieve circuits als het centrum van Londen en Shanghai.
Lead designer Andy Tutor bevestigd dat Shift 2 split-screen niet zou zijn voorzien, te zeggen: “Er is zo veel te doen in het spel, bijvoorbeeld we hebben toegevoegd als je het opstellen van een man nu zal je alle kleine stukjes te krijgen onzin uit zijn auto, alle grind en rubber raakte de auto en ze kunnen uw voorruit en dat soort dingen raken Het kost veel ontwikkeltijd, maar het is zeer authentiek en dat is de ervaring die we willen.. Helaas, dat betekent dingen zoals split-screen zijn niet mogelijk. “