Need for Speed: The Run

Introductie
Need for Speed: The Run is een racing game.
Het werd ontwikkeld door EA Black Box, Firebrand (Wii/3DS) en is uitgegeven door Electronic Arts en Sega (Japan).
Het spel werd uitgegeven op 15 november 2011. In Australië was dat op 17 november 2011. In Europa was dat op 18 november 2011 en in Japan op 8 december 2011.
Het spel is beschikbaar voor PlayStation 3, Microsoft Windows, Xbox 360, Wii en Nintendo 3DS.
Gameplay
Wii en 3DS
Het spel is vergelijkbaar met Need for Speed: Hot Pursuit . Spelers racen naar beneden snelwegen totdat ze voldoen aan een politie-auto . De politie dan proberen om ze achterna te zitten en verwoesten hun auto. Zij ondervinden ook andere doelstellingen, zoals een straight- up race. Er is nog een modus waarin spelers ‘duel’ een rivaal. Ze kunnen ook racen om tolhuisjes dat verdubbelen als checkpoints.
De 3DS -versie beschikt ook Autolog, die is geïntegreerd in de career mode en maakt gebruik van 40 in-game uitdagingen verspreid over de campagne. Het spel maakt ook gebruik van StreetPass, waarbij spelers hun best Autolog scores uploaden naar andere Nintendo 3DS -apparaten. In multiplayer, het spel is voorzien van een rechte race mode waar acht mensen concurreren. Er is ook een vier – op – vier Cops versus Racers modus. Het spel ondersteunt Wi – Fi en lokale draadloze verbindingen. Echter, de Wii-versie ontbreekt online spelen, maar het is split-screen multiplayer.
PS3, Xbox 360 en Windows
Need for Speed: The Run is een race video spel en de achttiende titel in de Need for Speed-serie. De spelers nemen deel aan straatraces tegenover bestaande locaties in de Verenigde Staten. Er zijn meer dan 300 kilometer (190 mijl) van de weg, drie keer meer dan Hot Pursuit, waardoor het de grootste Need For Speed-game op de release. De meeste types nodig evenement de speler om tegenstanders in te halen om de race te winnen. Er zijn ook time attack evenementen en survival evenementen waar de spelers moeten voorkomen dat hun voertuig wordt vernietigd, terwijl onder vuur. Auto’s zijn verdeeld in tiers op basis van prestaties. Tijdens een race, kan de speler een tankstation in te voeren om de auto die ze gebruiken te veranderen en visuele aanpassingen. In tegenstelling tot eerdere Need for Speed titels, The Run is voorzien van afdelingen waar de speler verlaat de auto en reist te voet. Gameplay in deze secties is beperkt tot een snelle time events.
De drijvende model van het spel wordt omschreven als “ergens zitten tussen Shift en Hot Pursuit”, niet zo-arcade-stijl als Hot Pursuit, maar geen van beide als simulator-stijl als Shift. De Run maakt gebruik van een breed scala van real-world voertuigen, schijnbaar nemen op de gebruikelijke mix van muscle cars, straatracers en verfijnd exoten, omschreven als “elke auto presenteert een andere rij-uitdaging voor de speler.” Uitsluitend gedigitaliseerd voor het spel is de 2012 Porsche 911 Carrera S en de Pagani Huayra. De schade aan het systeem is vergelijkbaar met dat in Hot Pursuit. De auto’s kunnen worden gewijzigd met de prestatie upgrades en visuele upgrades, zoals als verf kleuren en body kits. Er zijn cosmetische body kits bekend als Style Pack kits en Aero Pack kits, die aerodynamica evenals de prestaties beïnvloeden.
Een ervaringspunten (XP) systeem wordt gebruikt voor het ontgrendelen van auto’s en evenementen in de multiplayer en de Challenge Series races. De game ook over een Rewind optie om laat de speler om een evenement om hun laatste checkpoint opnieuw op als ze slopen hun voertuig of terugspoelen hun voertuig uit een botsing of gemiste kans. Rewinds zijn alleen beschikbaar in beperkte hoeveelheden en de hoeveelheid ervan afhankelijk van de moeilijkheidsgraad die de speler heeft gekozen; Makkelijk hebben 10 Rewinds, Normaal hebben 5 achteruitlopen, Harde hebben 3 achteruitlopen en Extreme hebben 1 Rewind evenals de moeilijkste AI-tegenstanders.
Bovendien, Need for Speed Autolog, de behoefte aan sociale concurrentie functionaliteit Speed-franchise, die in Hot Pursuit werd geïntroduceerd en werd vroeger gebruikt in Shift 2: Unleashed, is ook terug als het blijft loopbaanontwikkeling bijhouden en vergelijken spel statistieken.
Multiplayer
Tot 8 spelers kunnen deelnemen aan één online wedstrijd . Spelers in staat zijn om te feesten met vrienden , kies een afspeellijst van hun favoriete uitdagingen en strijden om de macht aan de overkant van elke fase van het spel . In aanvulling op deze , de spelers nooit hoeft te wachten in een ontvangsthal weer zelfs als ze lid worden van een race in de vooruitgang . De multiplayer wedstrijden worden opgesplitst in verschillende game type playlists , zoals de Supercar Challenge , NFS Edition Racing, The Underground , gemengde competitie, Exotische Sprint, en Muscle Car Battles. De meeste van deze modi hebben betrekking op verschillende auto rassen voor elke race, maar de Supercar Challenge is geheel bestemd voor de snelste auto’s op de snelste sporen. De speler kan een gebeurtenis te selecteren en stem in de richting van het parcours waar de multiplayer spel moeten nemen plaats op. Spelers nemen ook deel in een beloningssysteem bekend als “The Bonus Wheel “, die selecteert willekeurig een beloning en de vereiste doel criteria voor het.