Midnight Club: Los Angeles
Introductie
Midnight Club: Los Angeles is een racing game.
Het werd ontwikkeld door Rockstar San Diego, Rockstar London (PSP) en is uitgegeven door Rockstar Games en Spike (Japan).
In Noord-Amerika werd het spel uitgegeven op 20 januari 2008. In Europa was dat op 24 oktober 2008. In Australië was dat op 24 oktober 2008. In Japan op 5 februari 2009.
Het spel is beschikbaar voor de PlayStation 3, PlayStation Portable en Xbox 360.
Gameplay
Het spel speelt zich af in de stad van Los Angeles, opnieuw het verstrekken van de mogelijkheid om volledig gratis-roam (in een open wereld omgeving groter dan alle drie de steden gecombineerd uit het vorige spel, Midnight Club 3: DUB Edition). Nieuwe toevoegingen zijn een 24-uurs dag-tot-nacht cyclus, weerseffecten en verkeer met licentie voertuigen, het toevoegen van een realistische aspect aan het spel. De nieuwe dynamische weersysteem is gerapporteerd veranderen de gameplay, waardoor het voertuig meer vatbaar voor glijden in de regen. Na de races, als er schade wordt toegebracht aan het voertuig, de speler hoeft niet per se terug te rijden naar de garage voor een volledige reparatie, maar in plaats daarvan kan de “Quick Fix” optie waardoor oude, autokerkhof-achtige onderdelen zullen kiezen toegevoegd aan de auto. Om de mooie look terug te krijgen, moet de speler daadwerkelijk terug te rijden naar hun voertuig te repareren bij een garage of bij een tankstation, dus in totaal de auto is alleen mogelijk binnen een enkele race of evenement. Met de RAGE systeem dat wordt gebruikt voor dit spel, de verkeersintensiteit fluctueren gedurende de dag, met licht verkeer ’s nachts, zwaar verkeer in de ochtend en middag, en zwaarste verkeer in de avond. Motorfietsen zijn weer onderdeel van het spel, met inbegrip van de Ducati 999R en de Kawasaki Ninja ZX-14. Cabriolets, aanpasbare interieur, in-game foto-modus, en aanpasbare exoten zijn allemaal nieuwe toevoegingen. Ontwikkelaars grote nadruk gelegd op het wegnemen van de belasting schermen, waarin staat dat de speler letterlijk kan springen van career mode om een online race in minder dan tien seconden.
Los Angeles wordt gezegd dat de langste van de vier Midnight Club-games, met meer dan tien verschillende soorten races, waaronder serie races, toernooien, pink slip races, en de snelweg races. Voor de meeste rassen, moet de speler racen tegen een tegenstander aan de startlijn om extra rep (een leveling systeem wordt gebruikt om de vaardigheid van de speler in het spel te bepalen) voor de eigenlijke wedstrijd te verdienen, hoewel dit kan worden overgeslagen. De races hebben ook vier verschillende problemen: gemakkelijkste, medium, hard, en het hardst. De moeilijkheden zijn kleurgecodeerd met groene wezen eenvoudig, geel zijnde medium, oranje zijn hard, en rood zijn hardst. Elke opeenvolgende moeite ras heeft grotere beloningen dan de eerste.
Er is een aantal speciale vaardigheden zijn ook ingesteld in het spel (een terugkerende functie van de vorige tranche), die EMP, die de elektronica van elk voertuig om de speler schakelt omvatten; Agro, welk voertuig de speler onverwoestbaar geeft hem de mogelijkheid om te ploegen door het verkeer zonder het vertragen van de auto naar beneden maakt; Gebrul, die een geluidsgolf rijdend verkeer uit de weg van de speler voor een duidelijke en rechte weg door de straten stuurt; en Zone, dat vertraagt de tijd en laat de speler om een tijdelijke boost in behandeling te krijgen. De vorige aflevering had speciale vaardigheden om bepaalde auto’s beperkt, maar alle auto’s in dit spel kan nu gebruik maken van een van de speciale vaardigheden zoals gekozen door de speler. De vermogens kunnen ook in een garage worden gewijzigd op elk moment.
Politie terugkeren, maar niet worden scripted aan een specifiek ras; ze nemen kennisgeving aan eenvoudige overtredingen in het spel (draait rode lichten, te hard rijden, burn-out, het raken van hun auto’s of auto’s in de omgeving, en rijden offroad). Als gevangen, heeft de speler de keuze om te stoppen (die een speciale cutscene zal starten wanneer de politie de auto benadert) of leidt de politie naar een achtervolging. Het spel gaat in “streven mode” na een periode van tijd of als de politie het zicht van de speler te verliezen; dit zal ook gebeuren als de speler trekt tijdens de “pull boven” filmpje. Inbreuken die ervoor zorgen dat het direct naar streven modus bevatten snelheidsovertredingen en overdreven beschadiging van een politieauto. Zij zal de speler jagen, ongeacht waar de speler is en hoe langer de speler loopt van hen, hoe hoger de boete zal zijn als de speler wordt gearresteerd. De speler zal direct worden gearresteerd als hij in totaal (schade out) zijn voertuig.
Daarnaast zijn er zestig collectibles verborgen in Los Angeles dat de speler voorbeeld. Ze verschijnen als gele olie vaten met het logo van Rockstar’s gedrukt op hen. Elke tien collectibles die zijn gevonden zal openen een van de zes spel modifiers (in-game genoemd als “cheat codes”), terwijl het vinden van de helft en alle collectibles zal unlock prestaties. Echter, waardoor een van deze speciale modifiers (met uitzondering van een modifier dat een bovenaanzicht camera ontgrendeld) wordt voorkomen dat de speler geld verdienen, rep, en verdere loopbaanontwikkeling.