Just Cause 2
Introductie
Just Cause 2 is een open world action-adventure game.
Het werd ontwikkeld door Avalanche Studios en werd uitgegeven door Eidos Interactive.
Het spel werd in Noord-Amerika uitgegeven op 23 maart 2010. In Europa was dat op 26 maart 2010. In Australië was dat op 1 april 2010 en in Japan op 10 juni 2010.
Het spel is beschikbaar voor PlayStation 3, Microsoft Windows en Xbox 360.
Gameplay
De speler is vrij om open wereld van de game zwerven, niet hoeft te richten op verhaallijn van het spel. Vooruitgang in het spel wordt gemeten met Chaos, dat wordt verdiend door missies te voltooien, het vernietigen van staatseigendom, het verzamelen van items voor de facties en het bereiken van 100% voltooiing in nederzettingen en militaire bases. Chaos ontsluit nieuwe agentschap missies en bolwerk overnames. Chaos en bolwerk overnames uit te breiden gebied van de invloed van de facties’, die factie missies en race uitdagingen ontsluit.
Aanvankelijk moet de speler wapens en voertuigen verwerven in het veld. In het begin van het spel, de speler tegenkomt een zwarte markt leverancier, van wie wapens en voertuigen kunnen worden gekocht, met een optie om ze thuis laten bezorgen locatie van de speler via de helikopter. Naarmate er meer Chaos is opgedaan, extra wapens, voertuigen, en de optie winning beschikbaar komen op de zwarte markt. Alle wapens en voertuigen op de zwarte markt hebben parameters die kunnen worden uitgebreid in verschillende stappen, door het bouwen van upgrades met wapen en auto-onderdelen binnen de spelwereld. Er zijn meer dan 2000 onderdelen die de speler kan verwerven.
Opvallende kenmerken van Just Cause 2 zijn de grijphaak, waarin spelers de mogelijkheid om tether objecten aan elkaar geeft. Bijvoorbeeld, in een hoge snelheid achtervolging, kan de speler de enterhaak gebruiken om een nastreven voertuig wordt bevestigd aan de grond, waardoor het te stoppen en vaak omkeren of draaien van het voertuig schade aan. De grijphaak maakt het ook mogelijk de speler om zich op te trekken en vast te houden aan objecten zoals muren of helikopters. Daarnaast heeft de speler een parachute die altijd klaar om te worden ingezet, zelfs als het is ingezet en weggegooid enige momenten voor. Dit kan worden gecombineerd met de grijphaak en gebruikt als een snelle wijze van vervoer.
De kunstmatige intelligentie maakt gebruik van een planning systeem dat vijanden in staat stelt om verschillende acties uit te voeren. Vijanden kunnen het milieu in hun voordeel gebruiken, dekking zoeken achter objecten en het aanpassen aan de objecten om hen heen. Bijkomende elementen omvatten verticale gameplay met een grijphaak en parachute springen manoeuvres. Er is een real-time vervorming systeem en van afzonderlijke onderdelen kunnen los komen van voertuigen. De PlayStation 3-versie van het spel kan de gebruiker video van hun gameplay vast te leggen en of exporteren naar de XMB of uploaden naar YouTube vanuit het spel.