Crackdown
Introductie
Crackdown is een open world third-person shooter.
Het werd ontwikkeld door Realtime Worlds en is uitgegeven door Microsoft Game Studios.
In Noord-Amerika werd het spel uitgegeven op 20 februari 2007. In Australië was dat op 22 november 2007 en in Europa op 23 februari 2007.
Het spel is alleen beschikbaar voor Xbox 360.
Gameplay
Crackdown is een third-person shooter die zich afspeelt in een sandbox-omgeving, verwant aan Mercenaries:. Playground of Destruction. Na het selecteren van een van de vooraf gedefinieerde Agent personages, is de speler toegewezen aan de nederlaag van de Kingpin van elke bende, al is er geen precieze benadering hiervoor waardoor spelers hun voorkeur te selecteren. Terwijl de speler de Kingpin en zijn lijfwachten geconfronteerd kan op elk moment, kunnen ze hun kansen op het nemen van de Kingpin door gericht en het verslaan van de diverse generaals die verantwoordelijk zijn voor bepaalde aspecten van de Kingpin’s aanval en verdediging, ze te verwijderen uit het spel te verbeteren. Bijvoorbeeld, door het elimineren van wapen dealer een bende, bendeleden zullen niet meer zo zwaar bewapend zijn of zullen minder schoten om munitie te sparen vuur; het vermoorden van de bende recruitment officer tast ook de grootte van de beschermende werking op de Kingpin’s. Is het aan de speler of de generaals te doden of geheel overslaan hen voordat geconfronteerd met de Kingpin. Echter, de bendes niet volledig worden uitgeroeid uit de stad zonder het opsporen en doden van alle generaals en Kingpins.
In Crackdown, kan de agent vele bovenmenselijke krachten, waaronder een versterkte kracht gebruiken, om zijn vijanden te verslaan.
Net als andere sandbox games, de speler gebruikt melee aanvallen, geweren en explosieven aan de tegengestelde krachten te bestrijden, en kan draaien, klimmen gebouwen, spring over daken, of gebruik maken van voertuigen om de stad te navigeren. Crackdown is voorzien van een reeks tekens gebaseerde vaardigheden die kan worden opgewaardeerd tot specifieke eigenschappen die gebruikt kunnen worden in de strijd, het rijden, of op-voet agility stijgen. Deze vaardigheden zijn onder andere:. “Agility”, die het vermogen van de agent om te springen verhoogt , rennen en zwemmen; “Rijden”, die van invloed hoe goed hij een voertuig kan verwerken; “Springstoffen”, die de kracht en het bereik van explosieve wapens beïnvloedt; “Strength”, dat de sterkte van de agent verhoogt, namelijk door het vergroten van zijn vermogen op te tillen en te gooien, evenals hoe hard hij een tegenstander kan toeslaan; en “vuurwapens”, die geschiktheid van het personage met wapens verbetert. Vaardigheden Crackdown ’s maken enkele concessies aan realisme: karakter vaardigheden zijn vergelijkbaar met die van de comic book superhelden of stripfiguren. Dit concept wordt verder benadrukt door de inkt-achtige contouren rond getrokken in-game personages.
Vaardigheden worden meestal verbeterd door het opdoen van ervaring orbs, die vrijkomen uit verslagen vijanden. Het type orb vrijgegeven varieert, afhankelijk van hoe de speler verzonden de vijand; bijvoorbeeld, het doden van een vijand met een geweer zal Vuurwapens orbs te verdienen, terwijl het lopen ze met een voertuig verdient Rijden orbs. Meer machtige vijanden los te meer ervaring orbs. Echter, Agility orbs anders gegund: ze kunnen worden verdiend door ofwel klimmen gebouwen en op zoek naar hen op daken, of door het doden van een vijand van een grote hoogte. De speler kan ook concurreren in “het dak races”, een race door een reeks waypoints over de daken van Pacific City-of autoraces te Agility en Driving orbs te krijgen, respectievelijk. Een paar speciale orbs, goed verborgen, verhoging alle karakter vaardigheden wanneer dit wordt geconstateerd. Een laatste manier om orbs verzamelen is door het verdienen van Xbox Live Achievements, die de speler met orbs van elke vaardigheid categorie beloont. Elke vaardigheid heeft vijf niveaus-beginnend met nul sterren, en eindigend met vier met een numerieke meter op het display om aan te geven hoe dicht de speler naar het volgende niveau. Moet het karakter sterven, of verwonden van burgers of agentschap vredestroepen, zullen hun ervaring winst worden vertraagd, waardoor het tijdelijk moeilijker te trekken van het personage te verbeteren.
Het geheel van Pacific City kan worden verkend vanaf het begin van het spel, waardoor de speler om de schuilplaatsen van elke Algemene en Kingpin, die gemakkelijker kunnen worden gemaakt lokaliseren door de toegang tot het aanbod punten verspreid over de stad. Zodra een levering punt is ontgrendeld, de speler heeft de mogelijkheid om terug te keren er om te reizen naar een andere voorziening punt, bijvullen op wapens en munitie, of drop off nieuw verworven wapens, om ze permanent te voegen aan hun wapen selectie. Moet de speler sterven, kunnen ze respawn op elk geopende levering punt. Tijdens het verkennen van de speler is het waarschijnlijk heel vijand weerstand te komen, met hun agressiviteit gebaseerd op hoe slecht de speler heeft beschadigd dat bepaalde bende onlangs. Als de speler is te agressief tegen de niet-bende inwoners van Pacific City, met inbegrip van de Peacekeepers, worden ze gemarkeerd als schurk, en Agentschap hit squads worden verzonden om ze neer te halen.
Crackdown is voorzien van een online two- player coöperatieve speelmodus die drop- in het spel maakt . Beide spelers mogen de stad vrij te verkennen , met de positie van de andere speler genoteerd op de kaart HUD . Spelers kunnen strijden naast elkaar , en ook toebrengen vriendelijke – brandschade. De toestand van de stad , met inbegrip van die generaals en Hoofdbouten blijven, wordt bepaald door de voortgang van de gastheer speler. Beide spelers zijn gecrediteerd met de nederlaag van een generaal of Kingpin in de game – waarin de stand van de gast zal invloed hebben op de vooruitgang , maar zijn verplicht om het aanbod punten te behalen en ervaring los te krijgen. Co-op spelers kunnen tegen elkaar racen in het dak en de weg beide races , moeten ze beiden kiezen om deel te nemen.