LittleBigPlanet 2

Introductie
LittleBigPlanet 2 is een puzzle-platoform game.
Het werd ontwikkeld door Media Molecule en werd uitgegeven door Sony Computer Entertainment Europe.
Het spel werd op 18 januari 2011uitgegeven in Noord-Amerika. In Europa was dat op 19 januari 2011. In Australië was dat op 20 januari 2011 en in het Verenigd Koninkrijk op 21 januari 2011.
Het spel is alleen beschikbaar voor PlayStation 3.
Gameplay
Met behoud van de drie-laags , 2.5D aard van de oorspronkelijke titel , waarbij de speler de controle van hun Sackboy personages , worden de spelers niet alleen beperkt tot platformactie niveaus , en kan nu kiezen om vele soorten niveaus, inclusief racen, puzzel en rol- creëren het spelen van games . De speler kan er ook voor kiezen om te maken en aanpassen van hun eigen heads- up display om hun spel soort tegemoet te komen. Nieuwe animatie -opname opties zijn beschikbaar en de spelers zijn in staat om full-motion cut – scènes om te gaan met hun level design te creëren , manipuleren van de camera voor zowel de cutscenes en gameplay , en opnemen van hun eigen geluidseffecten voor gebruik in het niveau . Evenals waaronder een brede selectie van originele en gelicenseerde muziek , het spel bevat ook een robuuste muziek -sequencer . Meerdere niveaus kunnen aan elkaar worden gekoppeld , zodat een niveau eindigen onmiddellijk neemt de speler de volgende in de reeks .
Een nieuwe tool om te helpen in de gameplay schepping is de “Controlinator” (voorheen de ‘directe controle zetel “). Dit stelt spelers in staat om specifieke acties, zoals het drukken op een knop of Sixaxis motion control, om specifieke aspecten van hun gameplay ontwerp toewijzen. Spelers zijn niet beperkt tot het gebruik van de controlinator op level elementen, echter, en ze kunnen het gebruiken om de acties van Sackboy personage van de speler richten, waardoor een grotere bewegingsvrijheid; Media Molecule maakte dit ontwerp keuze in reactie op het grote aantal hommages aan vroege platformactie games, waarin spelers moesten “verbergen” en manipuleren de Sackboy personage in specifieke manieren om de stijl van gameplay repliceren. In aanvulling op deze tool, meer gameplay artikelen, vergelijkbaar met de Metal Gear Solid paintball geweer uitgebracht als downloadbare content, zijn beschikbaar, waaronder een grappling hook, de “Creatinator” – een hoed, die wordt gedragen door Sackboy en kan worden geconfigureerd door de Schepper aan vuren elk object – en de “Grabinators” waarmee Sackboy te halen en gooi grabable voorwerpen. Media Molecule is van plan om regelmatig het spel bij te werken met verdere items.
Vijand creatie is ook verbeterd . Spelers kunnen nu maken ” Sackbots ” , waarin niet- speelbare personages , waarvan AI kan worden gecontroleerd door het niveau schepper zijn . Opties omvatten het bepalen zwakke punten op de Sackbots , alsook routines voor het AI te volgen . Sackbots kan worden aangepast met behulp van de kostuums en decoraties op dezelfde manier dat de speler karakter is en de AI voor mag worden gekopieerd en geplakt tussen meerdere Sackbots . Sackbots kan ook worden gecontroleerd door de eerder genoemde controlinators.
Alle downloadbare content uit het eerste spel is bruikbaar in dit vervolg, als de meeste gebruikers gemaakte levels van LittleBigPlanet. Met ingang van juni 2013, bijna 8 miljoen levels zijn geüpload en gemaakt voor zowel de LBP games op PS3.