The Elder Scrolls: Oblivion

The Elder Scrolls: Oblivion
Graphics
Storyline
Controls
Smoothness
Sound & Music
80%
In het spel is Oblivion een extradimensionaal rijk, bewoond door de demoon-achtige Daedra. Elke Daedra staat voor een bepaald aspect van het leven. In het spel wordt alleen aandacht besteed aan het Oblivion-rijk van de Daedra-prins Mehrunes Dagon, de prins van verwoesting, verandering, energie, revolutie en ambitie. De speler leeft samen met nog vele anderen Share this:Click to email this to a friend (Opens in new window)Click to share on Facebook (Opens in new window)Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on LinkedIn (Opens in new window)Click to share on Google+ (Opens in new window)Click to share on Pinterest (Opens in new window)
0
Graphics
0
Storyline
0
Controls
0
Smoothness
0
Sound & Music
Uitslag van 0 gebruiker(s) Geef dit bericht een waardering, klik op de sterren hierboven en druk op "Accepteren".

In het spel is Oblivion een extradimensionaal rijk, bewoond door de demoon-achtige Daedra. Elke Daedra staat voor een bepaald aspect van het leven. In het spel wordt alleen aandacht besteed aan het Oblivion-rijk van de Daedra-prins Mehrunes Dagon, de prins van verwoesting, verandering, energie, revolutie en ambitie.

De speler leeft samen met nog vele anderen op de planeet “Nirn” die rond zweeft in een dimensie met de andere “realms of the daedra-lords”, alleen op een gedeelte bepaald op het continent Tamriel de naam van de provincie is cyrodiil, dat zich in de loop der jaren tot een grote eilandnatie ontwikkelde. cyrodiil wordt reeds lange tijd bestuurd door de dynastie van de Septim. De opvolging van de huidige keizer Uriel Septim VII vormt een centraal element in het verhaal.

Het spel begint in de kerker van de keizerlijke stad. De kerker waarin de speler gevangen is maakt toevallig deel uit van de geheime vluchtroute waarlangs de keizer, Uriel Septim VII, op advies van de keizerlijke lijfwacht (de Blades genaamd) de stad wil ontvluchten. De erfgenamen van de keizer zijn vermoord en vermoed wordt dat de keizer het volgende doelwit is. De speler krijgt de kans de keizer en zijn lijfwachten te volgen en zo de kerker te ontvluchten. Als de keizer uiteindelijk alsnog vermoord wordt krijgt de speler de opdracht de keizerlijke amulet, de Amulet of Kings, over te brengen aan de enige nog levende erfgenaam. De keizer herkende de speler namelijk uit zijn dromen en visioenen.

Achter de moorden op de keizer en zijn erfgenamen zit een mystiek genootschap, de Mythic Dawn, dat bestaat uit aanhangers van ene Mankar Camoran de antagonist van het spel, die weer een volgeling is van Mehrunes Dagon. De verbinding tussen Nirn en Oblivion wordt afgesloten gehouden door de Dragonfires (Drakenvuren), heilige vuren die door elke troonopvolger opnieuw ontstoken moeten worden met de Amulet of Kings. Als de vuren uit zijn, kunnen poorten naar Oblivion geopend worden. Omdat de Amulet of Kings uiteindelijk gestolen wordt door de Mythic Dawn, zijn de vuren uitgedoofd en ontstaan door heel Cyrodiil (de keizerlijke provincie waarin het spel zich afspeelt) poorten naar Oblivion. Het hoofdverhaal draait dan ook om het vinden van de Amulet of Kings en het sluiten van de poorten naar Oblivion.

Oblivion wordt net als zijn voorgangers gekenmerkt door de grote vrijheid die de speler geniet. Naast het uitvoeren van quests (“opdrachten”/questen) is er geen doel in het spel. De speler kan kiezen welke quests hij uitvoert, in welke volgorde, en hoe lang hij daarover doet. Questen passen zich automatisch aan aan het speelniveau van de speler: hoe hoger zijn niveau, hoe moeilijker quests zullen worden en hoe hoger de beloning is wanneer queesten tot een goed einde worden gebracht. De speler wordt, naarmate deze meer queesten tot een goed einde heeft gebracht, steeds vaker herkend door mensen op straat. Afhankelijk van of de speler een goede of slechte queeste (bijvoorbeeld diefstal of huurmoord) heeft verricht, stijgt de roem (fame) dan wel beruchtheid (infamy) van de speler onder de bevolking. Deze ‘fame’ en ‘infamy’ hebben ook consequenties voor andere zaken. Zo kan een speler zichzelf bij te veel ‘infamy’ niet meer helen bij de altaren in de tempels van de steden.

Queesten zijn vaak onafhankelijk van elkaar en lineair: de structuur volgt meestal het volgende patroon: iemand vraagt de speler naar een voorwerp, deze gaat op zoek naar dat voorwerp en brengt het naar die persoon voor een beloning. De plek waar heen moet worden gegaan voor het voltooien van queesten wordt aangegeven met een pijl: dit heeft in sommige gemeenschappen geleid tot kritiek dat het spel zich meer op de grote massa richt, doordat het zo eenvoudiger is om de locaties te vinden.

Naast queesten zijn in de speelwereld talloze forten, kerkers, ruïnes, grotten en dorpjes te vinden. In de dorpjes en steden kunnen vaak nieuwe queesten gevonden worden.

Met queesten kan veel geld of spullen worden verdiend, maar er zijn andere manieren, zoals stelen, handelen, moorden en vindplaatsen plunderen. De hoeveelheid geld en welke voorwerpen de speler tegenkomt is gekoppeld aan het niveau (level) van de speler.

    Gerelateerde berichten

    Minecraft

    Geplaatst door 1065

    Minecraft is een first-person sandbox-achtig spel waarin je door middel van ‘blokjes’ een wereld kan bouwen. Het is een spel uit 2011...

    Laat een berichtje achter