FIFA 17 in een nieuw jasje

Toch één van de grootste momenten voor voetbalfans en gamers. De nieuwe fifa komt uit op 29 september en dat is toch een dag waar veel mensen ieder jaar naar uitkijken. Easports probeert zichzelf ieder jaar te overtreffen en dat lukt hun aardig moeten we eerlijk zeggen.
Frostbite in FIFA
Fifa 17 zal op de Frostbite engine draaien. De spellen Battlefield, Need for Speed draaien ook op dit systeem. Het zou dankzij Frostbite mogelijk zijn om nieuwe mogelijkheden toe te passen in het spel. Dit kon niet op het oude platform, ook de graphics zouden er op vooruit gaan. Wij zijn heel erg benieuwd naar hoe soepel FIFA 17 zal zijn.
Nieuwe features
Ieder jaar denkt iedereen wel eens, wat moeten ze nu nog veranderen in de volgende FIFA. Het spel is toch top op deze manier… Ieder jaar zijn we vaak weer aangenaam verrast met de nieuwe features of kleine/grote aanpassingen in het spel. Zo gingen we van FIFA 14 naar FIFA15 en het schieten op doel was volledig aangepast. Hoe hard je moest schieten maar ook vanaf welke positie. FIFA 15 naar FIFA 16 was ook weer een grote stap, hier heeft FIFA namelijk besloten om het spel meer op het middenveld af te laten spelen in plaats van bij de goals. Ook was er veel irritatie dat de keepers altijd gingen liggen, ook als de bal gewoon kwam aanrollen zonder speler in de buurt. Dit is in FIFA 16 verholpen waardoor het spel sneller hervat kan worden. Hieronder kan je lezen wat EA in FIFA 17 voor je in petto heeft.
Vernieuwde spelhervattingen
De spelhervattingen en dode spelmomenten zijn vernieuwd. Zo kan de speler beter sturen en heeft meer controle over alle dode spelmomenten. Zo kun je vrije trappen ook met de buitenkant voet spelen of meer spin en effect geven. Je kunt vrij bewegen bij strafschoppen, maar ook kan je in FIFA 17 vrij bewegen langs de zijlijn bij het ingooien van de bal.
Fysiek spelen vernieuwd
Met de vernieuwde pushback technologie kan je de balaanname verbeteren. Dit komt vooral goed van pas als je een medespeler meer tijd wilt geven om in positie te komen. Ook het fysieke spel en interactie is aangepast, zo zijn botsingen met de doelman en het shirttrekken terwijl de bal in lucht is aangepast om een zo realistisch mogelijk beeld te maken.
Actief intelligentiesysteem
Spelers in het spel zijn in de nieuwe FIFA continu aan het analyseren, zo kunnen zij inschatten wat de afstand is tussen hun tegenstander en of er een pass mogelijk is. Zo kunnen ze bewegen dat je ziet of ze aanspeelbaar zijn of een nieuwe loopactie maken. Dit zou mogelijk een heel nieuwe creatieve manier van spelen creëren en een frisse draai aan het spel geven.
Nieuwe aanvalstechnieken
Ook het aanvallen en afronden op goal is onder de loep genomen. Ze is met het nieuwe schieten mogelijk om de bal laag te houden, ook met en volley of eenvoudig een afmaker.
Nieuwe story line “De grote reis”
De storyline is iets wat geheel nieuw is in FIFA 17. Je speelt als Alex Hunter die een veelbelovend talent is en gaat beginnen in de Premier League. Het succes van zijn carrière hangt af van je prestatie op het veld maar op van de keuzes die je maakt buiten het veld. Plaats je het belang van het team voor je eigen succes?