The Legend of Zelda: Spirit Tracks

The Legend of Zelda: Spirit Tracks is de titel voor een action-adventure videospel, in ontwikkeling doorNintendo voor de Nintendo DS. President van Nintendo, Satoru Iwata, kondigde het spel voor het eerst aan tijdens de Game Developers Conference 2009 en is reeds uitgebracht. Het spel zal net zoals de voorgangersThe Wind Waker en Phantom Hourglass gebruikmaken van de zogenaamde Cell-shadedstijl
Daar waar de speler in het vorige spel vanuit een stoomboot piraten moest afschieten, moet hij/zij nu vanuit een stoomtrein op andere objecten schieten met een kanon.
Het spel zal zich 100 jaar na Phantom Hourglass afspelen en bevat vele elementen van de voorganger. Zo komt de Phantom, die men normaal alleen vond in de tempel van de oceaankoning, terug als speelbaar karakter. Men bestuurt hem op dezelfde manier als in de multiplayermode van Phantom Hourglass (dus door lijnen te trekken als route waarin hij moet lopen) en hij kan de speler nu helpen door bijvoorbeeld hem over lava te dragen of op schakelaars te gaan staan. De besturing werkt hetzelfde. De naam (Spirit Tracks dus), komt van de zogeheten spirit tracks, die de spelers naar de tempels voeren en een belangrijk onderdeel vormen van het land van Hyrule.
Link is hier een leerling-machinist, die dus op de rails mag rijden met een trein, uitgerust met een kanon. In elk spel is het de bedoeling Zelda te redden en zo hier dus ook. Ze is namelijk gevangengenomen, althans, haar lichaam dan. Want haar geest rijd met de trein mee in een zogeheten Ghost Cabin en zal ook bezit nemen van de Phantoms in de verschillende tempels. Deze tempels zijn weer uitgerust met nieuwe items, zoals een tollend klavertje vier waarmee de speler wind kan maken.