Device 6

Het spel begint met Anna, de hoofdpersoon, wakker worden in een onbekende kasteel, alleen met een onaangename pop in haar geheugen. Tijdens haar reis ontmoet ze vreemde mensen en wezens verschijnen reageert of elektronisch geregeld te zijn, de opvoeding van haar vermoeden. Geleidelijk, realiseert ze zich dat ze wordt getest door een organisatie genaamd HOED, wiens logo toont een man met een bolhoed. In angst en woede, klopt ze onderaan een verdachte man met een bolhoed op een concert plaatsgevonden onder de grond, en ontdekt dat hij is ook een proefpersoon, genummerd voor haar. Met zijn tablet, krijgt ze meer weten over HAT en de experimenten die plaatsvinden weten. Aangekomen bij het controlecentrum van HAT, ze vindt en schakelt Device 6. Ze ontsnapt dan van de toren. Op het einde van het verhaal, de tekst suggereert dat Anna’s noodoproep wordt opgepikt door een boot en ze is gered. Integendeel, de beelden in de epiloog verbeelden Anna wordt neergeschoten door een man met een bolhoed. De speler wordt dan een pop aangeboden als een geschenk van het spel.
Aan het begin van het verhaal, is de speler die als Player249, die naast Anna’s nummer in de reeks, voorstellende dat de speler is de volgende test onderwerp van HAT. Na elk hoofdstuk, wordt de speler gepresenteerd met een aantal vragen, waarvan de meeste niet de juiste of foute antwoorden hebben, geven 600 punten op het einde net genoeg voor de speler om de pop als een geschenk te kiezen.