Halo: Reach

Halo: Reach

Introductie

Halo: Reach is een first-person shooter.

Het werd ontwikkeld door Bungie en werd uitgegeven door Microsoft Game Studios.

Het spel is uitgegeven op 14 september 2010 en in Japan op 15 september 2010.

Het spel is alleen beschikbaar voor Xbox 360.

Gameplay

Halo: Reach is een first-person shooter waarin spelers voornamelijk ervaring gameplay van een first-person perspectief; het spel perspectief schakelt over naar de derde persoon bij het gebruik van bepaalde wapens en voertuigen. De gameplay is meer vergelijkbaar met Halo:. Combat Evolved dan later games in de serie head-up display geeft de speler en volgt de huidige wapens van een speler. , vaardigheden en gezondheid; het bevat ook een kompas en een “motion tracker” die registreert bewegende bondgenoten, vijanden, en voertuigen in een bepaalde straal van de speler. De HUD verandert als de speler piloten van vliegtuigen en ruimtevaartuigen.

In het spel van de campagne, die alleen of coöperatief gespeeld kan worden, nemen spelers de rol van Noble Six, een supersoldier in gevecht met een buitenaardse collectief bekend als de Covenant. Het Convenant zijn er in acht verschillende rassen met verschillende rangen en standen voor elk type; bijvoorbeeld Elites zijn de leiders van een groep, terwijl Grunts minder intelligent zijn en alleen gevaarlijk in grote groepen. De speler karakter is uitgerust met een opladen energie schild dat schade als gevolg van wapens brand en de gevolgen absorbeert. Wanneer de energie schild is uitgeput, de speler karakter verliest gezondheid. Wanneer de gezondheid van het karakter van de nul bereikt, het personage sterft en het spel opnieuw geladen vanuit een opgeslagen checkpoint. Gezondheid wordt aangevuld met behulp van health packs verspreid niveaus Reach ‘s. Ontmoetingen van de campagne met vijanden zijn meestal grote, open ruimtes met wapens caches, deksel van vijandelijk vuur en strategische uitkijkpunten. Nieuw op de Halo-serie zijn dogfight sequenties in de ruimte.

Reach features updated versions of old weapons, plus new weapons fulfilling various combat roles. In Halo 3, player characters can carry single-use equipment power-ups that offer temporary offensive or defensive advantages. This system of single-use equipment is replaced in Reach by reusable and persistent armor abilities that remain with a character until they are replaced. The abilities are a jetpack; active camouflage; sprint; hologram, which creates a facsimile of the player running towards a target point; drop shield, which creates a bubble that heals those inside and protects them from a limited amount of damage; and armor lock, which immobilizes the player but grants invincibility for a brief period of time. When playing as Covenant Elites, players also have access to an evade armor ability.

    Tags: Xbox 360

    Gerelateerde berichten

    Laat een berichtje achter