Halo: Combat Evolved

Halo: Combat Evolved

Introductie

Halo is een first-person shooter.

Het werd ontwikkeld door Bungie en werd uitgegeven door Microsoft.

Het spel is uitgegeven op 5 november 2001.

Het spel is alleen beschikbaar voor Xbox.

Gameplay

Als een first-person shooter, de gameplay van Halo: Combat Evolved is fundamenteel vergelijkbaar met dat van zijn collega’s, gericht op de bestrijding in een 3D-omgeving die vrijwel geheel wordt bekeken vanuit een personage’s eye view. De speler kan bewegen en kijk omhoog, omlaag, naar links of naar rechts. De game bevat voertuigen, variërend van gepantserde jeeps en tanks naar buitenaardse hovercraft en vliegtuigen, waarvan een groot deel kan worden gecontroleerd door de speler. Het spel schakelt over naar een third-person perspectief tijdens het gebruik van het voertuig voor piloten en het pistool exploitanten gemonteerd; passagiers handhaven van een first-person view. Heads-up display Het spel is voorzien van een “motion tracker” die registreert bewegende bondgenoten, te verplaatsen of te schieten vijanden, en voertuigen, in een bepaalde straal van de speler.

De speler karakter is uitgerust met een energie schild die schade als gevolg van wapens brand en krachtige effecten teniet doet. Het schild van de lading wordt weergegeven als een blauwe balk in de hoek van de heads-up display van het spel, en het wordt automatisch opgeladen als er geen schade is ontstaan, voor een korte periode. Toen het schild volledig leeg is, de speler is zeer kwetsbaar, en verdere schade vermindert de raakpunten van een secundaire gezondheid meter. Wanneer dit de gezondheid meter nul bereikt, het personage sterft en het spel herladen van een opgeslagen checkpoint. Gezondheid kan worden aangevuld door middel van het verzamelen van health packs verspreid over het niveau van het spel, maar invoering van een regenererende schild monteur van het spel vertegenwoordigde een vertrek van FPS-games van de tijd.

Halo’s arsenaal bestaat uit wapens uit science fiction. De game werd geprezen voor het geven van elk wapen een uniek doel, waardoor elk nuttig zijn in verschillende scenario’s. Bijvoorbeeld, plasma wapens hebben tijd nodig om af te koelen als te snel ontslagen, maar kan niet herladen worden en moet na uitputting van worden weggegooid hun batterijen, terwijl conventionele vuurwapens niet oververhit kan raken, maar vereisen herladen en munitie. In tegenstelling tot de grote wapen inventarissen van hedendaagse FPS games, kan Halo spelers slechts twee wapens te dragen in een keer, waarin wordt opgeroepen tot de strategie bij het beheer van vuurwapens.

Halo afwijkt van de traditionele FPS-verdragen door niet te dwingen de speler karakter om zijn vuurwapen holster voor het inzetten van granaten of melee-range botte instrumenten; in plaats daarvan, kan zowel aanvallen worden gebruikt terwijl een pistool is nog steeds uitgerust, verdringen of aanvulling van kleine wapens vuur. Alle wapens kunnen worden gebruikt om vijanden knuppel, die het mogelijk maakt Master Chief in stilte tegenstanders te doden zonder te waarschuwen andere vijanden in de buurt. De Chief kan voeren ook maximaal acht granaten tegelijk:. maximaal vier fragmentatie en vier plasma granaten elke net als het spel van de andere wapens, de twee soorten granaten verschillen; de fragmentatie granaat stuitert en ontploft snel, terwijl de plasma granaat houdt zich aan de doelstellingen voor exploderende, soms met blackly komische resultaten.

    Tags: Xbox

    Gerelateerde berichten

    Laat een berichtje achter