System Shock 2

System Shock 2
Graphics
Storyline
Controls
Smoothness
Sound & Music
59.4%
System Shock 2 is een first-person shooter actie role-playing survival horror game voor Microsoft Windows, Apple OS X en Linux. De titel werd ontworpen door Ken Levine en mede-ontwikkeld door Irrational Games en Looking Glass Studios. Oorspronkelijk bedoeld om een standalone titel, werd haar verhaal veranderd tijdens de productie in een vervolg op de 1994 Share this:Click to email this to a friend (Opens in new window)Click to share on Facebook (Opens in new window)Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on LinkedIn (Opens in new window)Click to share on Google+ (Opens in new window)Click to share on Pinterest (Opens in new window)
0
Graphics
0
Storyline
0
Controls
0
Smoothness
0
Sound & Music
Uitslag van 0 gebruiker(s) Geef dit bericht een waardering, klik op de sterren hierboven en druk op "Accepteren".

System Shock 2 is een first-person shooter actie role-playing survival horror game voor Microsoft Windows, Apple OS X en Linux. De titel werd ontworpen door Ken Levine en mede-ontwikkeld door Irrational Games en Looking Glass Studios. Oorspronkelijk bedoeld om een standalone titel, werd haar verhaal veranderd tijdens de productie in een vervolg op de 1994 PC game System Shock; de wijzigingen werden gemaakt toen Electronic Arts-die de System Shock franchise eigendom rechten-ondertekend op als uitgever. System Shock 2 werd uitgebracht op 11 augustus 1999, in Noord-Amerika.

Net als in zijn voorganger, System Shock, gameplay in System Shock 2 is een samensmelting van de actie role-playing game en survival horror genre. De ontwikkelaars bereikte deze gameplay ontwerp door het verlenen van de ervaring als een standaard first-person shooter, maar naadloos toevoegen van een karakter maatwerk en ontwikkeling van het systeem, die worden beschouwd als handtekening rollenspel elementen. De speler gebruikt melee en projectiel wapens om vijanden te verslaan , terwijl een role-playing-systeem maakt het mogelijk de ontwikkeling van nuttige vaardigheden. Navigatie wordt gepresenteerd vanuit een first-person view en aangevuld met een heads-up display dat karakter en wapen informatie, een kaart toont, en een drag-and-drop inventaris.

Het achtergrondverhaal wordt geleidelijk toegelicht door middel van acquisitie van audio logs van de speler en ontmoetingen met spookachtige verschijningen. Aan het begin van het spel de speler kiest een carrière in een tak van de Unified National Nomineer, een fictieve militaire organisatie. Elke tak van dienst geeft de speler een set van start bonussen samengesteld uit bepaalde vaardigheden, hoewel hij kan daarna zichzelf vrij kunnen ontwikkelen als hij kiest. Mariniers beginnen met bonussen aan wapens, marine officieren geschoold zijn in het repareren en hacking, en OSA agenten krijgen een beginnend stel psionic bevoegdheden.

De speler kan zijn vaardigheden te verbeteren door het gebruik van “cyber-modules” gegeven als beloning voor het voltooien van doelstellingen, zoals het doorzoeken van het schip, en ze vervolgens te besteden in apparaten genaamd “cyber-upgrade eenheden” om verbeterde vaardigheden te verwerven. Operating systeem (O / S) eenheden toestaan eenmalige karakter upgrades worden gemaakt (bijvoorbeeld permanente verbetering gezondheid). Een in-game valuta, genaamd “nanites”, kan worden besteed aan artikelen bij automaten, met inbegrip van munitie voorraden en health packs. “Quantum Bio Reconstructie Machines” kan worden geactiveerd en reconstitueren de speler 10 nanites als zij sterven binnen het gebied waarin het apparaat zich bevindt. Anders moet het spel eindigt en de voortgang worden hervat vanaf een save punt. De speler kan apparaten, zoals toetsenborden om alternatieve gebieden en automaten om de prijzen te verlagen open te hacken. Wanneer een hack wordt geprobeerd, een minigame begint die is voorzien van een rooster van groene knooppunten; moet de speler drie op een rechte rij verbinden slagen. Optioneel kan elektronisch slot picks, genaamd “ICE-picks ‘, te vinden die automatisch zal hacken van een machine, ongeacht de moeilijkheidsgraad.

Tijdens het spel kan de speler aan te schaffen verschillende wapens, waaronder melee wapens, pistolen, shotguns, en buitenaardse wapens. Niet-melee wapens degraderen gebruik en zullen breken als ze niet regelmatig worden gerepareerd met hulpmiddelen voor onderhoud. Er zijn verschillende soorten munitie, die elk het meest schadelijk specifieke vijand. Bijvoorbeeld organische vijanden zijn kwetsbaar voor anti-persoons rondes, terwijl de mechanische vijanden zijn zwak tegen pantserdoordringende rondes. Ook energie wapens veroorzaken de meeste schade tegen robots en cyborgs, en de-annelid gemaakt exotische wapens is bijzonder schadelijk voor de biologische doelwitten. Omdat munitie is schaars, om effectief de speler moet het met mate te gebruiken en zorgvuldig zoek kamers voor leveringen zijn.

Het spel bevat ook een onderzoeksfunctie. Als er nieuwe objecten worden aangetroffen in het spel, vooral vijanden, kunnen hun organen worden verzameld en, in combinatie met chemische stoffen gevonden in opslagruimten, kan de speler de vijanden onderzoek en daarmee het verbeteren van hun schade tegen hen. Ook een aantal exotische wapens en items kunnen alleen worden gebruikt na te zijn onderzocht. [13] OSA agenten effectief hebben een aparte wapens boom voor hen beschikbaar. Psionische bevoegdheden kan worden geleerd, zoals onzichtbaarheid, vuurballen en teleportatie

review
System Shock 2 heb ik nog nooit gespeeld of van gehoord maar het spreekt mij wel aan. De recensies die ik heb gelezen zijn vooral positief.

    Gerelateerde berichten

    Saw

    Geplaatst door 79 | Xbox 360

    Met alle Saw films raken theaters ( wat zijn ze aan , net als zeven nu ? ) Kan het lijken alsof de serie is een beetje uitgespeeld krijgen . Maar...

    Laat een berichtje achter