Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto III

Introductie

Grand Theft Auto III is een open world action-adventure game.

Het spel werd ontwikkeld door DMA Design en werd uitgegeven door Rockstar Games.

Op 22 oktober 2001 werd het spel uitgegeven.

Het spel is beschikbaar voor PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Network, Microsoft Windows, OS X, iOS, Android, Fire OS en Xbox.

Gameplay

Grand Theft Auto III erft en wijzigt een groot deel van de gameplay van zijn voorgangers, Grand Theft Auto en Grand Theft Auto 2, het combineren van elementen van een third-person shooter en een racegame in een nieuwe 3D-game-engine. Het idee van het gebruik van een 3D-game-engine in zo’n genre was echter niet nieuw: de eerste game die elementen van de actie te combineren, schieten, en rijden diverse voertuigen in een sandbox-stijl 3D-wereld was Hunter, uitgebracht in 1991 voor de Commodore Amiga en Atari ST thuiscomputers. De eerste is ontwikkeld door DMA Design was Body Harvest (1998), voor de Nintendo 64. Openbaar debuteerde in 1995 bij Nintendo’s SpaceWorld video game beurs, Body Harvest was revolutionair voor zijn tijd, maar ondanks bovengemiddelde beoordelingen, het spel verkocht slecht. Grand Theft Auto III neemt de gameplay-elementen van Body Harvest en combineert ze met de open-ended game design van de Grand Theft Auto-serie tot een niveau van vrijheid en detail dat ongekend was in 2001.

Te voet, het karakter van de speler heeft de extra mogelijkheid om te sprinten en springen (maar is niet in staat klimmen of zwemmen), evenals het gebruik van wapens en basis de hand tot hand te bestrijden; Hij is ook geschikt voor het besturen van een verscheidenheid van voertuigen, (met toevoeging van vaartuigen en vastevleugelvliegtuigen).

Strafbare feiten, zoals carjacking, moord en diefstal zal resulteren in een toenemende mate van resistentie van de autoriteiten. Als de speler de “wilde” niveau bereikt een bepaald niveau, de politie, de FBI, en het leger zullen reageren. Wanneer de speler personage bezwijkt aan zijn verwondingen of wordt aangehouden, zal hij opnieuw spawn in een plaatselijk ziekenhuis of politiebureau respectievelijk , ten koste van het verliezen van alle wapens en armor en een bedrag van geld voor medische kosten of steekpenningen. Hoewel dit is vergelijkbaar met de vorige Grand Theft Auto games, wordt de speler karakter wezen aangeboden onbeperkt “leven”, in tegenstelling tot het beperkte aantal levens in de originele Grand Theft Auto en het vervolg. Dit maakt het mogelijk het karakter van de speler om “sterven” zo vaak als hij / zij wil, en dat het onmogelijk is voor onbepaalde tijd te verliezen in het spel.

Een belangrijk kenmerk in Grand Theft Auto III voorgangers dat mag de speler om geld te verkrijgen door het plegen van kleine misdaden werd gebagatelliseerd in het spel, allesomvattende enige auto rammen, voertuig vernietiging en voetgangers doden. De hoeveelheid geld die in het bezit zijn van de speler is niet langer een vereiste om nieuwe gebieden te openen in Grand Theft Auto III. Er zijn slechts twee uitzonderingen die de speler nodig om een ​​bepaalde hoeveelheid geld. In plaats daarvan, de voltooiing van missies en ontvouwen van verhaallijn van de game zijn nu verantwoordelijk voor deze rol. Daarnaast is de speler toegestaan ​​om terug te keren naar alle ontgrendelde gebieden van de stad. Echter, zoals nieuwe gebieden open te stellen, de toegang tot andere, eerder beschikbaar gebieden wordt steeds gevaarlijker en moeilijker om te verkennen, te wijten aan de vijandelijkheden tegen vijandelijke bendes.

De interface van het spel is aanzienlijk gereviseerd. De speler gecentreerd kompas wordt vervangen door een afzonderlijke mini-map die ook toont een kaart van de stad en de belangrijkste locaties (veilige huizen en contactpunten) of doelen. Armour en gezondheid niveaus zijn nu aangegeven in cijfers en een 24-uurs klok wordt toegevoegd. Bende gedrag wordt niet meer bepaald door “respect” meter gebruikt in Grand Theft Auto 2; in plaats daarvan, de voortgang van de speler personage in het verhaal zijn zicht in de “ogen” van de bendeleden. Als de speler voltooit missies voor verschillende bendes, zullen rivaliserende bendeleden komen om het karakter te herkennen en vervolgens te schieten op zicht.

Overwegende multiplayer modes van vorige Grand Theft Auto-titels mogen spelers aan te sluiten via een computernetwerk en speel het spel met anderen, Grand Theft Auto III was het eerste spel in de serie te verzenden met alleen een single-player game mode. Als resultaat werden derden modificaties ontwikkeld die opnieuw verlengde het spel met de afwezige netwerkfunctionaliteit door manipulatie geheugen van het spel. Eén van deze wijzigingen werd bekend als Multi Theft Auto en werd ontwikkeld samen met deze titel en toekomstige Grand Theft Auto opvolgers.

    Gerelateerde berichten

    Minecraft

    Geplaatst door 763

    Minecraft is een first-person sandbox-achtig spel waarin je door middel van ‘blokjes’ een wereld kan bouwen. Het is een spel uit 2011...

    Laat een berichtje achter