The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II: The Rise of the Witch-king

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II: The Rise of the Witch-king
Graphics
Storyline
Controls
Smoothness
Sound & Music
72.6%
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II: The Rise of the Witch-king is een real-time strategy computerspel, ontwikkeld door EA Los Angeles en uitgegeven op 28 november 2006 door EA Games. Het spel is gebaseerd op het fantasieboek The Lord of the Rings van J.R.R. Tolkien en op defilmtrilogie, geregisseerd door Peter Share this:Click to email this to a friend (Opens in new window)Click to share on Facebook (Opens in new window)Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on LinkedIn (Opens in new window)Click to share on Google+ (Opens in new window)Click to share on Pinterest (Opens in new window)
0
Graphics
0
Storyline
0
Controls
0
Smoothness
0
Sound & Music
Uitslag van 0 gebruiker(s) Geef dit bericht een waardering, klik op de sterren hierboven en druk op "Accepteren".

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II: The Rise of the Witch-king is een real-time strategy computerspel, ontwikkeld door EA Los Angeles en uitgegeven op 28 november 2006 door EA Games. Het spel is gebaseerd op het fantasieboek The Lord of the Rings van J.R.R. Tolkien en op defilmtrilogie, geregisseerd door Peter Jackson, welke ook gebaseerd is op het boek. The Rise of the Witch-king is de officiële uitbreiding op het spel The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II. Het spel werd officieel op 30 november 2006 uitgebracht.

  • De nieuwe factie Angmar, wat het totaal op zeven facties brengt.
  • De nieuwe Angmar-campagne, die bestaat uit 8 missies en het verhaal vertelt van de Tovenaar-koningen de val van Arnor.
  • Nieuwe eenheden, gebouwen en helden toegevoegd aan alle zes bestaande facties.
  • Elke factie behalve Angmar heeft een nieuwe heldeneenheid. Heldeneenheden worden net zoals gewone eenheden gemaakt in bijvoorbeeld de barakken en bestaan ook uit meerdere eenheden, maar krijgen net zoals helden speciale krachten als ze meerdere niveaus stijgen.
  • Bij Mordor is de Taverne weggehaald. Kapers van Umbar en Vuurpijlen zijn nu te maken in het Haradrim-paleis. Sterkere wapens en pantser zijn nu te maken in het Belegeringswerk. Ook zijn bij Mordor de Nazgûl-ruiters als helden weggehaald en hebben een heldeneenheid gevormd, wat te maken is in het Belegeringswerk. Ook heetten de twee Nazgûl op een vreselijk beest ‘Vreselijk Beest’. Dat is nu veranderd in ‘Morgomir’ en ‘Khamûl’. Beiden zitten nog op een vreselijk beest, maar ze kunnen er nu, net als de Tovenaars-Koning, vanaf stappen.
  • Een verbetering van de skirmish en multiplayer-AI, waaronder dat ze sneller ringhelden en meer belegeringswerktuigen maken.
  • De Strijd om de Ringmode is heel erg veranderd. Eenheden die men in een paar beurten in dit strategiespel bouwt kan men ook houden op de Wereldkaart. Ook kan men nu op de Wereldkaart belegeringswapens maken. Er zijn 14 nieuwe gebieden en een hele nieuwe regio (Forodwaith). In plaats van drie heldenlegers kan de speler er nu vier aanvoeren. Heldenlegers kunnen door 2 vriendschappelijke gebieden tegelijk verplaatst worden tijdens één beurt.
  • Er is bij de Maak-je-eigen-heldmode een nieuwe klasse toegevoegd, de Olog-hai. Binnen de Olog-hai vallen de grote trol, sneeuwtrol en heuveltrol. (De trol onder de klasse dienaren van Sauron is verwijderd en is nu de grote trol in de Olog-haiklasse.)
  • Er zijn meer verschillende opties om een eigen held te creëren, waaronder nieuwe wapens en bepantsering.
  • Er is een nieuw systeem van kosten voor een zelf gecreëerde held toegevoegd. Een held zonder krachten kost 500 goud; hoe meer krachten er aan de held toegevoegd worden, hoe duurder de held wordt.
  • De twee oorspronkelijke campagnes zijn verwijderd, net zoals de training.

    Gerelateerde berichten

    Laat een berichtje achter