Halo Wars

Halo Wars

Introductie

Halo Wars is een real-time strategy (RTS) game.

Het werd ontwikkeld door Ensemble Studios en werd uitgegeven door Microsoft Game Studios.

Het spel is uitgegeven op 26 februari 2009 in Japan en in Australië. In Europa was dat op 27 februari 2009 en in Noord-Amerika op 3 maart 2009.

Het spel is alleen beschikbaar voor Xbox 360.

Gameplay

Halo Wars is een real-time strategy (RTS) game exclusief voor de Xbox 360-console, waarin spelers commando legers vanuit een vogelperspectief van het slagveld. Het spel richt zich op militaire strijd, maar bevat gestroomlijnde resource management en de basis constructie-elementen. Het werd ontworpen met de Xbox 360-controller in het achterhoofd.; bijvoorbeeld, is de A-knop wordt gebruikt voor het selecteren van eenheden. Een enkele tik op de knop selecteert één eenheid, terwijl een dubbele tik selecteert alle eenheden van hetzelfde type. De linker D-pad navigeert naar de huidige gevechten en doorloopt basen, terwijl de rechter analoge stick past de camera hoek. Een radiale menu wordt gebruikt voor de basisconstructie.

Halo Wars is voorzien van een verhaal op basis van, militaire campagne game-modus die alleen of coöperatief gespeeld kan worden op de Xbox Live-service. Een plotless multiplayer optie, genaamd “skirmish mode”, laat spelers strijden tegen menselijke of computergestuurde tegenstanders [5] Het spel bevat twee facties de spelers kunnen bedienen:. De mens van de Verenigde Naties Space Command (UNSC) en buitenaardse Covenant. Elke factie heeft verschillende eenheden, sterke punten, en speciale vaardigheden. Er zijn drie selecteerbare ‘Leaders’ voor elke kant; de gekozen leider maakt het gebruik van specifieke eenheden en upgrades tijdens het afspelen. Terwijl Convenant Leiders op het slagveld als eenheden, de menselijke leiders niet

Combat in Halo Wars is balanced by a “rock-paper-scissors” system. In general, ground vehicles are effective in combat against infantry, infantry are effective against aircraft, and aircraft are effective against vehicles. Most units have a unique special ability; for example, human Marines throw grenades, while the “Warthog” vehicle can run over enemies. Humans have access to their ship, the Spirit of Fire, and its special abilities, such as a powerful coilgun called a M.A.C. (Magnetic Accelerator Cannon). Covenant units are generally weaker than their UNSC counterparts, but can use inexpensive and powerful defensive shield generators to add protection to their bases. Players establish their armies by building and expanding bases; these are used to train units and to allocate resources to the research of upgrades and technologies. There are a limited number of potential locations for bases on each scenario or map, making base fortification and defense a priority. A player is defeated if all his or her bases are destroyed, unless a new base is quickly established.

Units are trained, buildings upgraded, and special abilities activated using resources known as “supplies”. Players can find supplies on the battlefield, or generate them by building supply structures at bases. Greater numbers of these buildings produce more supplies. Some structures and upgrades become available only after the player achieves a certain “tech level”. The UNSC can achieve multiple tech levels through the construction of reactors, with some actions requiring up to level four; the Covenant builds a single temple that allows three upgrades of tech level. The Covenant has one fewer tech level, and each upgrade is more expensive. Destruction of a temple results in the loss of all tech until the temple is rebuilt. Each base has a limited amount of space, so players must balance their resource buildings with other facilities, such as those used to create military units. The number of units a player can deploy is limited, but certain upgrades ease this limit.

    Tags: Xbox 360

    Gerelateerde berichten

    Laat een berichtje achter