RollerCoaster Tycoon

RollerCoaster Tycoon

Introductie

RollerCoaster Tycoon is construction and management simulation game.

Het werd ontwikkeld door Chris Sawyer Productions, Frontier Developments (Xbox) en is uitgegeven door Hasbro Interactive (PC), MicroProse (PC) en Infrogrames (Xbox).

Voor Microsoft Windows werd het spel uitgegeven op 31 maart 1999 in Noord-Amerika. In Europa was dat op 12 april 1999.

Voor Xbox kwam het spel uit op 25 maart 2003 in Noord-Amerika en in Europa.

Het spel is beschikbaar voor Microsoft Windows en Xbox.

Gameplay

Het uitgangspunt van het spel is om een ​​reeks van vooraf ingestelde scenario’s te voltooien door het succesvol opbouwen en onderhouden van pretparken door het bedrijfsleven eigendom als een pretpark ondernemer. De sleutel tot een park is het bouwen van een grote hoeveelheid en diversiteit aan attracties voor de bezoekers. Spelers kunnen kiezen uit tientallen soorten achtbaan en kan ook bouwen log goten, draaimolens, botsauto’s, spookhuizen, karts, ferris wielen en swingende schepen, onder andere ritten. De intensiteit en de aard van de ritten moeten worden afgewogen, zoals voorkeuren van de bezoekers sterk variëren van persoon tot persoon. Bijvoorbeeld, sommige gasten liever spannende ritten en hebben hoge misselijkheid tolerantie niveaus, terwijl andere gasten zijn juist het tegenovergestelde.

Park onderhoud is belangrijk om te houden van de bezoekers tevreden. De speler kan klussers om paden, lege vuilnisbakken, water bloemen vegen en maaien gazons te huren; monteurs te inspecteren en repareren ritten; bewakers om vandalisme binnen het park te voorkomen; en entertainers om de gasten voelen zich gelukkiger. De speler moet ook zijn / haar begroting in evenwicht te brengen door het beheer van het park personeel en ride operationele kosten, alsmede vaststelling van de prijzen voor toegang tot het park, ritten, en etenswaren.

De geografie en landschap van het park kan worden gewijzigd, waardoor de speler te verhogen / verlagen terrein en voeg water toe tot de aantrekkelijkheid van het park te verbeteren, alsook om ritten om meer gemakkelijk in hun omgeving. Bijgehouden ritten (zoals achtbanen) en paden kan ondergronds, gedeeltelijk of geheel worden gebouwd. Spelers moeten ook de balans van de behoeften van de bezoekers door strategisch plaatsen van kraampjes, kraampjes, badkamers, en informatiezuilen. Trajecten moeten worden toegevoegd aan de attracties te sluiten en moet efficiënt gebeuren, zodat de bezoekers niet verdwalen en ongelukkig. Als er geen weg die leidt van de afrit van een rit naar de belangrijkste weg van het park, zullen de gasten dwalen rond tot ze een pad. Tenzij ze worden gered door de speler, kunnen de gasten ook verdrinken of de exit over water wordt geplaatst zonder een weg. Ze kunnen ook verdwijnen als de afrit ondergronds wordt geplaatst en heeft geen ondergrondse route leidt van het.

Het toevoegen van items zoals vuilnisbakken, bankjes, verlichting, en diverse thematische elementen en vormen van architectuur zal helpen bij het verbeteren van de visuele kwaliteit van het park. Niet alleen kan dit worden gedaan naar goeddunken of de wens van de speler, de plaatsing van deze items ook behaagt park gasten en verhoogt het park goedkeuring rating. Vuilnisbakken en banken dienen ook praktische doeleinden; Zo kunt u rusten op banken na zware ritten, waardoor het risico op braken na de paden.

De speler heeft ook de mogelijkheid van het bouwen van hun eigen achtbaan ontwerpen evenals andere ritten door de aanleg van individuele spoor stukken, het kiezen van de richting, hoogte en steilheid, en het toevoegen van elementen als nul g rollen, kurkentrekkers, verticale lijnen, en zelfs on-ride foto’s, met behulp van een tegel-gebaseerde bouwsysteem. Op maat ontworpen achtbanen en thrill rides moet zorgvuldig worden ontworpen dat de ratings zijn binnen de wens van de gasten (dat wil zeggen: de opwinding ratings moet zo hoog zijn, en de intensiteit en misselijkheid ratings moet zo laag zijn, zo mogelijk). De ritten moeten worden ontworpen en gebruikt om de kans op een ongeval te minimaliseren, als goed. Het is raadzaam om monteurs die gebroken ritten kan repareren en inspecteren hen om hun storingen te minimaliseren huren. Continu, gesloten circuit achtbanen die meerdere voertuigen gebruiken zijn gevoelig voor een botsing bij een station remmen mislukking. Als een botsing met een ander op de baan op hoge snelheid, zal de botsende auto of trein direct worden vernietigd. Open circuit en bijzondere soorten achtbanen lopen het risico van het voertuig (en) vliegen uit de sporen en crashen als het onjuist zijn ontworpen. Als een voertuig op een rit crasht, eventuele gasten binnen zal worden gedood. Rijden crashes die gasten doden zal drastisch afnemen het park rating, die schadelijk is voor uw doel. Een rit die ongewijzigde blijft na een crash kan ertoe leiden dat de gasten het afslaat vrezen voor hun leven.

Er zijn 21 scenario’s opgenomen met RollerCoaster Tycoon, evenals 30 meer in de Corkscrew Follies uitbreidingspakket, en nog eens 30 in de Loopy Landscapes uitbreidingspakket, in totaal tot 81 scenario’s als de hele set is geïnstalleerd. Er zijn ook 3 promotionele scenario’s uitgebracht met tijdschriften en 11 officiële scenario’s gemaakt door Hasbro voor wedstrijden, evenals 3 echte pretparken en 1 extra park die beschikbaar zijn in de Deluxe editie. Sommige scenario’s veroorloven de speler lege stukken grond waarop het park van de grond af op te bouwen, maar de meeste plaatsen de speler de controle over een operationele park dat is meestal onderontwikkeld, vervallen, of die lijden aan een slechte planning. Als de speler acht het park ondermaats voor zijn behoeften of verlangens, kunnen zij in staat om grond te kopen voor het park, of bouwrechten waardoor ze te bouwen op de top van het land (maar niet direct op het).

Om een ​​scenario te voltooien en een nieuwe te ontgrendelen, moet een bepaalde doelstelling worden voldaan door de speler. Voor de meeste scenario’s, het doel is om ofwel een minimum aantal gasten, of bouwen van het park tot een bepaalde waarde, door de termijn van één tot vier jaar van de scenario’s. Jaar in het spel zijn slechts acht maanden lang; vanaf het begin van maart tot eind oktober (mirroring de tijd van het jaar waarin de real-life themaparken gelegen in het noordelijk halfrond te bedienen). Doelstellingen in een scenario kan in het algemeen worden bereikt door het bouwen van je park en onderhouden van het goed. Scenario’s in de Loopy Landscapes uitbreidingspakket zijn meestal uniek en bevatten winnende voorwaarden die extreem verschillend van die in de rest van het spel.

Er is ook een ingebouwde tutorial die kan worden geopend vanuit het hoofdmenu. Het vindt plaats in Forest Frontiers, het eerste scenario. Het laat de speler hoe je een carrousel te bouwen, opent het pretpark, het bouwen van een aangepaste achtbaan, het huren van een monteur, en verlaat het spel. De speler kan de controle van de tutorial te nemen en af ​​te spelen als een normale spel op elk gewenst moment door te klikken of het indrukken van een knop op het toetsenbord.

    Gerelateerde berichten

    Laat een berichtje achter