RollerCoaster Tycoon 2

RollerCoaster Tycoon 2

Introductie

RollerCoaster Tycoon 2 is construction and management simulation game.

Het werd ontwikkeld door Chris Sawyer Productions en is uitgegeven door Infrogrames.

Voor Microsoft Windows werd het spel uitgegeven op 15 oktober 2002 in Noord-Amerika. In Europa was dat op 28 oktober 2002 en in Japan op15 juli 2003.

Voor Steam kwam het spel uit op 21 mei 2014.

Het spel is allleen beschikbaar voor Microsoft Windows.

Gameplay

Het doel van het spel is om met succes te bouwen en pretparken en complete scenario’s te behouden. Spelers kunnen kiezen tussen verschillende attracties, waaronder het vervoer ritten, zachte ritten, thrill rides, achtbanen, waterattracties, en winkels of kraampjes. De speler kan het pretpark verder aanpassen door het veranderen van het landschap en het landschap. Spelers moeten voldoen aan de behoeften van de bezoekers door het bouwen van kraampjes, drinken stands, badkamers, en faciliteiten zoals: geldautomaten (of geldautomaten, als het spel ze noemt), informatiezuilen, souvenirwinkels, en nog veel meer. Spelers moeten hun begroting in evenwicht te brengen in hun uitgaven en inkomsten.

Eén van de meest opvallende verschillen met het originele spel dat RCT 2 heeft een robuust systeem voor bouwwerken, waarbij telkens één stuk en afdak individueel leggen. Bovendien, het spel maakt een decorstuk worden vergrendeld en hebben haar in hoogte verstelbaar, waardoor een grotere flexibiliteit. De mechaniek in het originele spel gemaakt op maat voor bouw moeilijker. Een andere afwijking van de oorspronkelijke werd waardoor elke rit of winkel te worden vastgesteld op elke hoogte, met inbegrip van ondergrondse. Voorheen kon alleen ritten die tracks had ondergronds worden gebouwd, omdat de speler had te bouwen het eerste stuk boven de grond, trek de baan onder de grond daarna.

Veel van de ritten van de originele RollerCoaster Tycoon werden aangepast en / of hernoemd. Bijvoorbeeld, “Scrambled Eggs” is hernoemd naar “Twist”. Ook hebben een aantal oude rit ontwerpen samengevoegd met anderen. Zo is de “The Wooden Twister Coaster” nu opgenomen in de “The Wooden Roller Coaster”.

Een kenmerk dat bleek heel populair te zijn was de officiële toevoeging van een functie waarmee spelers te importeren en te gebruiken door de gebruiker gemaakte decorstukken. Een andere nieuwe functie is de ‘bulldozer’, die de speler maakt het mogelijk om meerdere stukken van het landschap in plaats van slechts een decorstuk op een moment verwijderen. Een belangrijke toevoeging is de scenario-editor, dat is waar de spelers een objectief kunt kiezen met of zonder tijd beperkingen en selecteer hoeveel geld de speler begint met, beslissen wat ritten zijn beschikbaar, en selecteren welke ritten kan door middel van onderzoek ter beschikking worden gesteld. Vervolgens kan de speler het land bewerken en voeg landschap. De Achtbaan Designer, waar spelers kunnen hun eigen achtbanen te testen en op te slaan om te worden gebruikt in andere niveaus, is ook inbegrepen. Het spel is ook een licentie van Six Flags om scenario’s omvatten op basis van vijf van hun echte Six Flags pretparken (zoals Magic Mountain, Great Adventure, en Over Texas. Ook inbegrepen waren parken tegenwoordig bekend als Walibi Holland en Walibi België, dat in bekend waren het spel als Six Flags Holland en Six Flags België respectievelijk omdat op het moment dat het spel werd gemaakt waren ze deel uit van de groep Six Flags). Bovendien kunnen veel populaire attracties in Six Flags pretparken worden gebruikt in RollerCoaster Tycoon 2, maar niet worden bewerkt. Het spel bevat ook een aantal nieuwe thema’s en muziek voor attracties. Spelers kunnen ook bijhouden en hernoemen gasten door erop te klikken. Spelers kunnen ook de status van een individuele gast bekijken. AI van de gasten werd verbeterd, waardoor voor de creatie van verharde terreinen, terwijl voorheen elk pad breder dan één terrein vierkant zou veroorzaken te worden ‘in de war’.

In tegenstelling tot de originele RollerCoaster Tycoon waar de speler moest voltooien momenteel beschikbaar scenario’s om nieuwe scenario’s te ontgrendelen, alle scenario’s in RollerCoaster Tycoon 2 zijn beschikbaar vanaf het begin. In deze titel worden de scenario’s onderverdeeld in vijf map tabbladen (Beginner Parken, Uitdagende Parken, Expert parken, “Real” parken en andere parken) volgens hun zwaarte en inhoud. Het tabblad “Real” parken map bevat vijf real-life Six Flags parken met vele attracties reeds gebouwd, en de “Andere” map met lege versies van elk van de Six Flags parken. Bij het maken van een scenario, kan de speler het scenario opslaan in een van de vijf categorieën map.

Net als bij de vorige game, konden de spelers hun opgeslagen track ontwerpen op de upload “ride-uitwisseling.” Track ontwerpen uit RollerCoaster Tycoon en RollerCoaster Tycoon 2 kon later in RollerCoaster Tycoon 3 (waar het spel van de tracks in 3D zou maken voor de eerste keer) worden geïmporteerd.

Een paasei werd opgenomen waarmee een gebruiker om tot twee aangepaste thema tracks in het spel. Een gids is opgenomen en opgeslagen als een tekstbestand dat een gebruiker aan te maken of om te zetten van een nummer naar een 16-bits wave-bestand bij 22 kHz Stereo en plaats deze in de data directory geïnstrueerd. Deze zouden verschijnen in het spel onder de muziek selectie voor ritten als Custom Music 1 en 2, respectievelijk.

Net als de originele game, RollerCoaster Tycoon 2 maakt gebruik van een isometrisch perspectief.

    Gerelateerde berichten

    Laat een berichtje achter