DOOM

DOOM
Graphics
Storyline
Controls
Smoothness
Sound & Music
65%
Doom (gezet als DOOM in officiële documenten)  is een 1993 science fiction horror-thema first-person shooter (FPS) video game door id Software. Het wordt beschouwd als een van de meest belangrijke en invloedrijke titels in de video game-industrie, voor het feit dat in de populariteit van de first-person shooter genre ingeluid. Het originele spel is verdeeld Share this:Click to email this to a friend (Opens in new window)Click to share on Facebook (Opens in new window)Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on LinkedIn (Opens in new window)Click to share on Google+ (Opens in new window)Click to share on Pinterest (Opens in new window)
0
Graphics
0
Storyline
0
Controls
0
Smoothness
0
Sound & Music
Uitslag van 0 gebruiker(s) Geef dit bericht een waardering, klik op de sterren hierboven en druk op "Accepteren".

Doom (gezet als DOOM in officiële documenten)  is een 1993 science fiction horror-thema first-person shooter (FPS) video game door id Software. Het wordt beschouwd als een van de meest belangrijke en invloedrijke titels in de video game-industrie, voor het feit dat in de populariteit van de first-person shooter genre ingeluid. Het originele spel is verdeeld in drie negen-niveau afleveringen en verspreid via shareware en postorderbedrijven. The Ultimate Doom, een bijgewerkte versie van het originele spel met een vierde aflevering, werd uitgebracht in 1995 en verkocht in de detailhandel.

In Doom, nemen spelers de rol van een niet nader genoemde Space Marine, die in de volksmond bekend werd als “Doomguy”, [nodig citaat] vechten zich een weg door hordes van binnenvallende demonen uit de hel. Met een derde van het spel, negen levels, verdeeld als shareware, werd Doom gespeeld door een naar schatting 10 miljoen mensen binnen twee jaar na de release, het populariseren van de wijze van gameplay en paai een gaming subcultuur. In aanvulling op het populariseren van de FPS genre, het pionier overweldigende 3D-graphics, een netwerk multiplayer gaming, en ondersteuning voor aangepaste toevoegingen en wijzigingen via verpakt bestanden in een data-archief bekend als “proppen”. Als een teken van zijn effect op de industrie, de first-person shooter games van hoogconjunctuur van het genre in de jaren 1990, geholpen in niet geringe mate bij release van de game, werd gewoon bekend als “Doom klonen”. Zijn grafische geweld, evenals satanische beeldspraak, maakte Doom het onderwerp van controverse.

De Doom franchise werd later voortgezet met de follow-up Doom II: Hell on Earth (1994) en tal van uitbreidingen, waaronder Master Levels voor Doom II (1995), en Final Doom (1996). Oorspronkelijk uitgebracht voor de PC-DOS, hebben de games later geport naar tal van andere platformen. Zodra het spel van de broncode werd uitgebracht in 1997, was aanleiding tot nog meer aanpassingen, want fans verder de code om talloze apparaten geporteerd. De serie begon te mainstream aantrekkingskracht als de technologie van de Doom game-engine werd overtroffen in het midden van de jaren 1990 te verliezen, hoewel de fans zijn blijven maken van proppen, speedruns, en aanpassingen aan de oorspronkelijke. De franchise opnieuw ontving populaire aandacht in 2004 met de release van Doom 3, een hervertelling van het originele spel met behulp van nieuwe technologie, en een bijbehorende 2005 Doom film. Doom 4 werd aangekondigd als de productie in 2008 en werd later gewoon retitled als Doom.

Met ingang van december 2014, het spel graanschuren nog ongeveer 100 online spelers een bepaalde avond

    Gerelateerde berichten

    Laat een berichtje achter