Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at War

Introductie

Call of Duty: World at War is een first-person shooter. En is de derde game uit de Modern Warfare-serie en de achtste uit de Call of Duty-serie.

Het werd ontwikkeld door Infinity Ward, Sledgehammer Games en is uitgegeven door Activision.

Het spel is uitgegeven op november 2011.

Het spel is beschikbaar voor PlayStation 2, PlayStation 3, Nintendo DS, Microsoft Windows, Wii, Mac OS X en Xbox 360.

Gameplay

Overzicht

World at War is een game in de Call of Duty-serie, en is voorzien van een meer volwassen thema is dan zijn vorige afleveringen. Het spel is ook een open einde, waardoor de speler meerdere manieren om doelen te voltooien. De gameplay van World at War deelt verschillende functies met voorgaande iteraties van de franchise. Spelers vechten samen met AI-gestuurde teamgenoten. Ze helpen tijdens missies door het verstrekken van dekking brand, neer te schieten vijanden en het verhelpen van kamers voor de binnenkomst van het spel.

 

Bij het afspelen van de Wii versie van het spel, in plaats van een normale toezichthouder, zoals die door de Xbox 360 en de PlayStation 3, een optionele gun-achtige expansie controller zogenaamde Wii Zapper worden gebruikt. De Zapper, of Wii-afstandsbediening en Nunchuk, kan worden gebruikt om gericht op doelen te schieten op hen en simuleren schietvaardigheid.

 

Het spel van de terugkeer naar de Tweede Wereldoorlog-tijdperk oorlogsvoering herintroduceert wapens en technologie die zijn gezien in andere games in de Call of Duty franchise, met inbegrip van de Thompson machinepistool, de M1 Garand Rifle, de Mosin-Nagant geweer, en de Panzerschreck anti- tank raketwerper. De speler krijgt toegang tot deze in de loop van het spel, maar mag slechts maximaal twee wapens naast granaten overhandigen. Wapens en munitie uit gevallen vijanden of vriendschappelijke wedstrijden kunnen worden opgehaald om wapens te vervangen in het arsenaal van een speler. Spelers kunnen ook wapens te vinden met extra bijlagen, waaronder geweren uitgerust met geweer granaten, telescopische bezienswaardigheden en bajonetten.

 

Een teken kan worden geplaatst in een van de drie houdingen: staand, het buigen, of gevoelig; elke invloed snelheid van beweging, nauwkeurigheid en stealth het personage. Met behulp van deksel helpt de speler te voorkomen vijandelijk vuur of de gezondheid te herstellen na het nemen van aanzienlijke schade, omdat er geen armor of de gezondheid van power-ups. Wanneer het karakter schade heeft genomen, de randen van het scherm roodgloeiend en het karakter van de hartslag toeneemt. Als het teken blijft uit de brand kan het karakter herstellen. Wanneer het karakter is binnen de ontploffing straal van een live-granaat, een marker geeft de richting van de granaat, het helpen van de speler bij de beslissing om te vluchten of gooi het terug op de vijand.

 

De single player campagne omvat dertien verborgen “dood kaarten”, aangegeven met speelkaarten gehecht aan oorlogsgraven geïmproviseerde. Er is één in elk niveau (behalve degenen die plaatsvinden in voertuigen); het verzamelen van hen ontsluit cheats voor Co-op mode, zoals verminderde vijand uithoudingsvermogen en “paintball mode”.

    Gerelateerde berichten

    Laat een berichtje achter