Scribblenauts
Scribblenauts is een opkomende puzzel actie video game ontwikkeld door 5th Cell voor de Nintendo DS gepubliceerd door WB Games . Het spel werd uitgebracht op 15 september 2009 in Noord-Amerika , 30 september 2009 in Australië , 9 oktober 2009 in Europa en op 27 januari 2011 in Japan als Flash Puzzle : Mysterious Notebook Maxwell’sHirameki Pazuru : Makkusuweru geen Fushigi na Noto door Konami het is de derde Nintendo DS video game gemaakt door 5th Cell, de eerste twee zijn Drawn to Life en Lock ’s Quest . . De doelstelling van Scribblenauts , zoals wordt gesuggereerd door zijn slagzin Schrijf Alles , alles oplossen ” , is om puzzels te voltooien ” Starites ” , geholpen door het vermogen van de speler om een object op te roepen ( uit een database van tienduizenden ) te verzamelen door het schrijven van zijn naam op het touchscreen . Het spel wordt door de ontwikkelaars beschouwd te helpen bevorderen emergent gameplay door uitdagende de speler om zijn puzzels op te lossen binnen bepaalde beperkingen of door meerdere oplossingen .
Jeremiah Slaczka , maker van Scribblenauts , voorzag het spel als een combinatie van het oplossen van de leefsituatie van puzzels naast Mad Libs . Zijn visie werd tot realisatie gebracht door de ” Objectnaut ” engine gecreëerd door technisch directeur 5e Cell ’s , Marius Fahlbusch . Objectnaut toegestaan voor een data- gedreven aanpak , en een aanzienlijk deel van de ontwikkeling van de tijd werd besteed aan onderzoek naamwoorden en hun eigenschappen , en ze te categoriseren in de Objectnaut database. Dit , samen met de eenvoudige kunst ontwerpen van 5th Cell ’s Edison Yan , toegestaan voor het team om gemakkelijk nieuwe woorden toe te voegen aan de database zonder besteden veel moeite om nieuw gedrag te programmeren .
Scribblenauts werd voor het eerst getoond in een speelbare vorm op de 2009 Electronic Entertainment Expo , en werd een sleeper hit , het winnen van een aantal ” Best of Show ” awards , is de eerste draagbare console spel om deze lof te winnen . Recensenten geloofde dat 5e Cell hun belofte om bijna elk mogelijk object dat moet worden gecreëerd voor gebruik in Scribblenauts , maar ook betreurde dat de keuze van de controles in het spel gehinderd hun volledige genot van de titel. Het succes van de titel heeft geleid tot een aantal sequels , waaronder Super Scribblenauts , Scribblenauts Remix , en Scribblenauts Unlimited